Jedenáctý měsíc s holčičkama

Až skoro neuvěřitelně se blíží ten dvanáctý měsíc. Nebudu ale ještě předbíhat, zatím je říjen a plně si ho s holčičkama užívám. Každý den chodíme na procházky i když už není teplo jak to bývalo v předchozích dnech.
Na procházce venku s holkama a Frenkem
No co se dá dělat, bude zase zima. První holek narozeniny a jejich druhé Vánoce. I když z těch prvních nic neměli, letos si to doufám užijí mnohem víc. I když se Vánoce blíží u nás doma to zatím moc vánočně nevypadá, nějak na to nemám čas. A to je to čím dál horší a horší. :-) Příjde mi až úsměvné, když si vzpomenu jak jsem říkala, nemám čas. To teprve teď nemám moc čas, jak holky všude lezou a hlavně na mě lezou.

Jinak co se týče vývoje holek, nějak jsem pozapomněla zapisovat nové věci co umí. Ono vlastně nic extra nového neumí :) chacha a přitom je pořád něco nového. Elenka vyleze na postel, Adélka na to má ještě kraťoučké nožičky. Dolů ale slezou už obě, ještě je ale pro jistotu jistím. Věřím, že když bude potřeba už to slezou sami. K tomu aby pochopili jak slést, jsem zavedla slovíčko NOHY. Znamená to, že se mají otočit a nejprve dát nožičky dolů z postele a pak se sesunou zbytkem tělíčka. Jsou velice chytré, pochopili to skoro hned. Stačí prostě pořád opakovat tu věc, takže jeden den to u nás bylo pořád jen NOHY, NOHY, NOHY a pak šíkulka. Bravó. :-)

Elenka poprvé na autíčku, tatínek ji jistí.
Další věc na kterou jsem jednou odpoledne úplně zírala, bylo
když se Adélka postavila k odrážedlu a tlačila ho a šla za ním. Druhý den to hned zkusila i Elenka. A teď je na denním pořádku, že se vozí vzájemně. Výhoda dvojčat. :-) A je to děsná legrace je sledovat. Taky se teda umí už pěkně prát o to, kdo bude troubit a nebo sedět na tom autíčku.
Elenka mě taky pěkně vyděsila, přijdu do ložnice a ona visí na postýlce zvenku. Prostě si vylezla na postýlku, stála nohama na matraci a rukama se držela těch tyček. Má sílu v rukách, přitáhne se i několikrát. A naštěstí nespadla. Ona je v tomto velice opatrná. Ráda různě prolézá, nejlepší jsou asi moje nohy. Stačí abych si sedla na zem a chce podlézat po mými koleny a nebo za zády.
Teď si taky obě velice oblíbili lést na gauč, z toho teda zase moc nadšená nejsem já. Adélka miluje shazovat polštáře a Elenka lítá sem a tam. Nevím co je láká na tom, lést z gauče na jídelní židličky které jsou hned vedle. Každopádně pro strach mají uděláno obě dvě.

Jinak nás čeká zase cesta na Moravu, tak vám potom napíšu zážitky z cest a jak dlouho nám to trvalo. Mám z toho celkem hrůzu, holky už tolik přes den nespinkají, takže sem si nahrála písničky do mobilu a snad to nějak zmáknem. Co nám taky jiného zbývá.

A jak holky rostou? Rostou jako z vody :-) míry nemáme, na kontrolu jdeme na začátku prosince. Takže napíšu až v dalším deníčku.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Můj vysněný porod aneb Jak se rodí s anděly

Šestý měsíc s holčičkama aneb Půl roku za námi

Dvojčata na cestách - Baltské moře